hejda Australien!

..for nu. inatt tar jag taxin ut till flygplatsen. 7 gar planet mot nya zeeland!
det regnar idag. sa jag orkar inte gora ett skit. har legat pa rummet och kollat californiacation. nu hanger jag i apple affaren.
hors nar jag ar i christchurch. da skiljer det annu mer timmar mellan mig och er i sverige. 12 hela timmar!

Måndag!

Godmorgon!

måndag förmiddag, jag har precis ätit frukost. kokt ägg och mackor!
hela kroppen ömmar efter den här fruktansvärda madrassen. känns som man knappt har en madrass, sover rätt på fjädrarna.
Bara två dagar kvar här i Sydney. på onsdag morgon går flyget till Christchuch på Nya Zeeland. längtar längtar! Så idag ska jag fixa lite. skriva ut flygbiljetten, vart jag nu kan göra de!? tvätta lite, börja käka upp all mat jag har! skulle vilja ut och gå lite, se det jag inte sett ännu här i Sydney. men det tokregnar!

gårdagen.

drog iväg på lördagsmarknaden som jag läst om i min australien bok, men det va inte alls mycket att ha. allt va alldeles för dyrt. inte så som en marknad ska vara. blev förälskad i en väska, men det finns inte plats för mer handlande för min del.
resten av dagen bestog av parkhäng och utgång på kvällen. men insåg att jag inte alls va så frisk som jag trodde.
Så idag får det bli massa te!
vädret har blivit sämre, och ska nog inte bli bättre på ett tag. blää!

hörs!

sjuker..

idag har jag inte känt mig alls någe bra! hostar, snorar och halsen gör ont :( svettas gör jag också! men det kanske bara beror på att det är allmänt varmt. har tagit tag i tvätten idag. så nu hänger det massa tvätt här i rummet som luktar lavendel! det behövs, för det stinker här inne.
Igår kväll blev det häng hemma hos Stefan, som bor lite utanför stan. fast ändå väldigt nära. drack vin, spelade kort.. sen en snabbis in på en bar/club. men det va jag alldeles för trött för. ingen energi alls har jag!
skulle behöva käka lite husmanskost!
det tråkiga är att min lilla kamera gick sönder på fraser island, så det blir aldrig några bilder från våra roliga kvällar!

the library

dagens lunch. nudlar, bönor och "oboy"

här bor jag just nu!

min utsikt.

slappartorsdag.

en varm dag som denna, är det ganska skönt att slappa i skuggan med en bra bok!

mjölktjuvar!

köpte mig en 2 liters mjölk igår, han knappt dricka av den innan nån jäkel va där och tog den! tack för den! mjölk är dyrt.. så nu får jag dricka vatten till frukost..

har haft värsta natten på länge.. kunde inte somna, när jag väl somnade så vaknade jag om varannat. hade så oootroligt ont i halsen! sen när jag väl gick upp vid 10 imorse kände jag knappt någonting alls!

åkte till bondi beach förut med jocke och alex. hängde där några timmar. tillbaka till hostlet och värmde upp min köttfärssås som jag gjorde i förrgår. men nu är den slut så imorgon måste jag komma på nån annan storkok. ikväll kommer nog ingenting hända.. aptrött som man är slocknar jag nog snart!

nu tror jag bestämt att vi svenskar har invaderat det här hostlet. vi är överallt! men ganska kul ioch för sig (

park häng!

Skulle ha blivit en lugn inne kväll på hostlet igår med Californiacation. men istället blöv det några öl, och så några till.. va hemma vid 3 inatt. vaknade runt 12. mycket skönt!
hängt i parken i några timmar. sol och 27grader ute. lite skönare än vad ni har där hemma va!?

(en ganska så trött elin i sin ursnygga stingersuit.)

På återseende!

nanananaaa..

sitter inne pa appel affar och surfar heelt gratis! vafan ska man betala massa pengar for nar man kan sitta har?
idag har det varit en mycket lugn dag. vaknade vid 10, vet inte vad som hant med mig nu fortiden, men vaknar inte innan 10. jag som annars ar en valdigt morgonpigg manniska! gick och kopte frukost sen gick jag ivag till parken och lag dar i solen! sen blev jag bara sa himla sugen pa att laga mat. man gor ju inte det sa jatte ofta har. iallfall inget avancerat. idag blev det iallafall kottfarssas. favoriten!

men nu ska jag vidare ut pa stan och ga runt och kolla!
den senaste veckan har jag gatt vaaaldigt mycket! man gar overallt. inga tunnelbanor eller bussar for min del.
fast vi tog en buss till bondi igar, men det va faktiskt ganska langt!

Bondi Beach!

äntligen sommarväder här i Sydney! inte ett moln på hela dagen. så jag och pojkarna (nick, jocke, alex & stefan) drog ut till Bondi Beach hyffsat tidigt imorse efter en ganska lugn kväll igår hemma hos Stefan. va tänkt en bbq kväll, men affärerna hade stängt när vi tänkte ta tag i saken, så det blev kina takeaway istället. inge fel de inte!

har bokat några extra nätter här på hostlet, annars hade jag behövt checka ut i morse, men har inte riktigt bestämt mig om jag ska byta eller inte. ganska billigt här, betalar bara 22 dollar per natt, vilket är cirkus 150kr.
Ikväll är det filmkväll här på hostlet, får se om det känns lockande eller om jag drar ut och gör nånting! känner mig ganska sliten efter en hel dag i solen!

burrr!

idag är det bara 17 grader ute! och blåser. så det känns mycket kallare! så har gått runt på stan och myst med min mammas hemma stickade kofta :)
tog en repa runt i chinatown, hittade en jätte stor innomhus marknad med massa skit.. men längst in så sålde dom hur mycket grönsaker och frukt som helst.. billigt dessutom! så köpte på mig lite, gick tillbaka till hostelet och stekte potatis, paprika, lök och zukini! och så lite bqq sås på det!
träffade några fler svenska boys här på hostelet förut, så ikväll ska vi ut på galej (:

men nej,nu ska jag ut på stan och leta efter en post!

xmas time!

tog en liten kvällspromenad runt i stan. och kom alldeles lagom tills dom tände den stora granen på ett av torgen, med firande av raketer och julmusik på en stor scen. till och med tomten va där! känns lite väl tidigt..? hela staden är redan julpyntad till max!

riktigt sköna lirare!

nej nu ska jag försöka sova. ha en bra torsdag där hemma!

/e

vart tog den här dagen vägen?

vaknade vid 12, låg kvar nästan till halv 2 i sängen. orkade inte resa på mig!
va ute igår med svenska killarna till ett annat hostel där det va ääännu mer svenskar. va riktigt länge sen jag såg så mycket svenskar på ett och samma ställle. men det va kul! man känner sig lite mer hemma :) solen lös så jag gick ner till hyde park, köpte med en sallad och låg där i solen ett tag. vipps nu är klockan 7. ska fixa lite kvällsmat, noddles blir det. men currysmak :) det är ju tur att det finns så mycket olika smaker på nudlarna, då går det ju nästan inte att tröttna.

hejhopp!

godkväller! (godmorgon för er del)

började morgonen med en springrunda! ja jag skojar inte, tänkte att jag skulle börja röra lite på mig nu.
har ju trots allt med träningskläder och skor.
efter de fixade jag min tvätt, 8 jäkla dollar för att tvätta och tummla en maskin! men å andra sidan tvättar man typ aldrig, går i samma kläder dag in och dag ut! tog mig en promenad till chinatown som ligger nästan där jag bor (pitt street 417 bor jag om ni vill kolla vart det ligger), meeen hamnade i ett köpcentrum istället för det regnade alldeles för mycket för att vara ute. tillbaka till hostlet och spelade lite kort med några svenska killar som också bor här. sen när solen väl tittade fram gick jag bort till Botaniska trädgården och vandra runt där några timmar. otroligt stort och fint! (den skulle du gillla mamma)
ska vila lite nu, ikväll blir det kanske utgång!
delar förövrigt rum med en jätte konstig japan!

(stora äckliga fladdermöss är det som hänger på en av bilderna)

BILDER!

som ni har längtat! nu kommer dom.
vi börjar med Surfers!

här är pojk-skolan som Jocke jobbar och bor på som ligger i Southport som gränsar tilll surfers paradise.! (och ja Dahlin det är simmar jocke vi talar om) En morgon fick han till och me med mig till skolans gym!

inne i surfers hängde jag mestadels.

4 dagar var jag i surfers, sen tog jag bussen 2 timmmar till Byron Bay!
party stad nr 1!
bodde där 2 nätter. träffade en hel del roliga människor på hostlet. väldigt litet hostel,
med en stark gemenskap. spenderade båda dagarna på stranden, den ena dagen med en tjej
från Sverige, Monica! och en av kvällarna var vi ute och dansade :)
blev inte alls många bilder från byron såg jag nu. så blir det när man reser själv, inte alls lika roligt att ta kort.

efter två dagar i Byron tog jag nattbussen till Sydney. mer än 13 timmar tog det!
och bussen va full, sist jag åkte nattbuss hade jag iaf två säten för mig själv. men inte nu.
nu fick vi sitta nästan på varandra. väl framme i sydney tog jag mig till hostlet som inte alls
va långt ifrån stationen, tack för det. för min 20kg ryggsäck är inte rolig att ha på ryggen längre.
fick inte checka in när jag kom dit så gick ut på stan i några timmar innan jag kunde checka in och duscha
och fräscha till mig!

såå nu ska jag fixa lite kvällsmat!

ha det så bra, kramar!

hejda Byron, hejhej Sydney!

ikvall tar jag natt bussen till Sydney. en resa pa sisadar 13h. puuh. hoppas bara det gar att sova battre den har gangen an sist. den har gangen ska jag ladda med massa godis, och varma klader sa jag slipper frysa ihjal!
har bokat boende dom 5 forsta natterna, sen far jag se..
ja just ja, bokade flyg till new zealand igar, sa den 1a dec drar jag! ska bli sa kul! ar lite trott pa australien och allt beach liv. vill se nat nytt! (:

idag gjorde jag for forsta gangen nudlar (som alla andra i stort sett lever pa har), billigt och bra!
fast inget jag kommer att leva pa, for fyy va trakigt det ar att ata.
har for ovrigt kommit pa hur mycket jag gillar sparris, sa nu har jag vid nagra tillfallen kokat sparris med massa salt.

oh ja bilder kommer.. sa jobbigt nar man inte kan anvanda sin egna dator. sitter just nu pa en travel byra, eller vad man nu ska kalla det. kryllar av sanna har stallen dar man kan boka massa olika utflykter. och pa dom finns det oftast en del datorer dar man far 20-30 min gratis internet. men pa dom minuterna hinner man inte sa mycket!
jaja ska kila och handla infor bussresan.
hors i Sydney!

Kramar!!

byron bay!

hej allihoppa!

efter nagra lugna dagar i southport/surfers paradise hos jocke ar jag nu i byron bay!
nu ligger jag 10 tim fore er, dom byter tid nar man aker over till new south wales fran queensland,
av nan jatte skum anledning.
har inte tid att skriva nu, men ska uppdatera er av lite vad som hant dom senaste dagarna sa snart jag kan!

saknar er alla jatte mycket!

kan ju tala om att jag har gjort upp en lite plan framover iallalfall..
saa jag stannar har i byron 2-3 natter.sen vidare till Sydney. i slutet av nov, borjan av dec flyger jag
till christchurch pa sydon av nya zeeland och traffar Peeter! :) har ingen aning om nar dom kommer i land,
men forhoppningsvis hinner jag fore och overraskar! (:

hors snart!

last night.

det här va allt från cairns. bussen till flygplatsen går 4 imrogon bitti,
så nu ska jag snart sova.
vi hörs snart!

tråksöndag!

sega sega söndag lider mot sitt slut. äntligen! jag har vandrat runt som en zombie hela dagen.
har strosat inne på mallet idag. oh ja det blev lite handlande. men nu måste jag sluta för min ryggsäck
är proppfull! får snart ta och skicka hem lite onödiga kläder jag tog med mig som jag absolut inte kommer ha
nån nytta av här.
sista dagen i Cairns imorgon. på tisdag tidig morgon går flyget till gold coast :) måste åka ut till flygplatsen redan 3am, för det är den ända bussen som passar in med flyget.
klockan är snart halv 10 men jag ska faktiskt krypa ner i min säng och läsa lite. kanske kolla på nåt avsnitt av how i met you mother, sen somna gott :)

7e november!

lisa och jag i våra ursnygga stingersuits. :)

Cairns pics!

tar hundra år att ladda upp bilder, så det här får räcka så länge..
måste ta tag i min tvätt nu. inte tvättat på 2 veckor. börjar bli dax!
bytte hostel igår morse, det andra va föör skabbigt för mig. men nu bor jag riktigt bra!
gratis internet och frukost! det sparar man mycket pengar på :)

på tisdag flyger jag till gold coast, ligger söder om Brisbane. ska hälsa på Jocke några dagar,
sen får vi se vart jag tar vägen.. känns skönt att komma härifrån iaf, så jäkla fuktigt!

Kram på er!

kangaroo

har käkat kangaroo steak och en god sallad till middag med eveline.
nu puben och några öl. ladies night ikväll .

xox

snorkling!

tankte bara slanga in lite ord har sa ni vet att jag lever :)
Cairns har varit riktigt bra sen jag kom hit. har hangt med tjejerna, solat & badat.
vilket man bara kan gora i en stor bassang som finns har. shoppat, va pa bio igar kvall och sag
'eat pray love" med julia roberts. idag har vi varit ute och snorklat i the great barrier reef. sa otroligt vackert!
man kommer in i en helt annan varld nar man kommer under vattnet. dock inte vart vad det hela kostade!
men man kanske bara kommer hit en gang i sitt liv?!
lisa och jag har precis kakat massa dyr sushi sa nu blir det tonfisk resten av veckan!

massa bilder kommer snart!

Cairns!

det blev en laaang bussresa igar! trodde att min ipod hade gatt sonder, fick inte igang den. men det visade sig att det var bara att starta om den, som Eveline visade mig nar jag kom fram i cairns. men jag klarade mig med nagra usla filmer pa bussen och massa lasande i min nya bok jag borjat pa.
val har uppe sa vantade Lisa & Eveline pa mig vid busstationen. promenerade bort till hostlet som ligger valdigt bra, ganska sunk dock. sa bokade bara 2 natter sen byter jag nog. gick ut och tog en ol och sen sangen.
anda sen jag kom hit till australien har jag sovit valigt daligt. vaknar runt 5-6 varje morgon, oavsett om jag gar och lagger mig sent. vaknar en miljon ganger om natterna och drommer knas drommar.

nu maste jag och lisa vidare, vi gar fran resebyra till resebyra och kollar vad vi kan hitta billigt :)

oh just ja, kopte mig en torkos jatte fin bikini igar! dyr, men det va jag vard!