Whitsundays!

har haft två härliga dagar ute till havs på en lyxig liten segelbåt/kattamaran.
10 ombord plus ett par som ägde båten. hade hoppas på lite backpackarfolk. men istället var det
en irländskfamilj; mamma, pappa deras dotter och son med respektive. sen var det en mor och dotter från Cali, och sen en asiat och jag. fick mig att längta ännu mer efter min familj.
så vad har vi gjort, vi har seglat runt alla whitsundays öarna. sett dom vitaste stränderna i världen. snorklat i dom otroligt fina reven med skölpaddor, stingrockor och massa fina fiskar! vi har ätit så god mat, som backpackare lägger man inte ner så mycket tid eller pengar på mat så det här va rena lyxresan!
nu är jag tillbaka på hostlet som jag bodde på natten innan jag drog ut med båten. imorgon bitti tar jag en 11h lång bussresa upp till Cairns. där kommer Lisa (tjejen från tyskland som jag reste lite med tidigare) och möter upp mig!
igår seglade Peter och c/o iväg till NZ. såå ingen kontakt på över 4 veckor. det här kommer bli svårt!

hörs snart! kramar

Airlie beach!

första timmarna här i Airlie! vädret är fint och hostlet är mycket fräscht!
ska ut med min bok i hängmattan nu. min mage gör så fruktansvärt ont.
den skriker efter riktig mat!!

hatar bussar!

stannade kvar en extra natt i Agnes, sen igar kvall tog jag bussen upp hit till Airlie beach. fyfan for langa bussresor. hur orkar folk ta bussar ner till Alperna?
10 laanga timmar blev det. fick lite somn iallafall. kom hit vid 7imorse, gick med all min packning i den stekande solen till hostlet. kan inte checka in forens vid 1, sa har tagit mig en kaffe pa mcdonalds och checkat in mig pa min bat tur som ar imorgon. kommer nog blir riktigt bra!
ska ut och utforska stan lite mer, men har fortfarande min lilla ryggsack att slapa runt pa. tung som attans!

lite bilder kanske kommer senare :)

godnatt pa er dar hemma i Sverige!

drar vidare..

efter 2 veckor här i agnes ska jag äntligen få se nåt nytt! Peter har åkt tillbaka till Brisbane, för att segla iväg till NZ på onsdag. Min buss går senare ikväll till Airlie Beach. en 10 timmar lång bussresa. woho. ser verkligen ifram emot den. tanken där är att åka ut med en liten segelbåt runt whitsunday öarna i några dagar. ska kolla vädret, för är det dåligt hoppar jag nog det och drar upp till mission beach och hoppar fallskärm iställen :)
fick en riktigt fin lön idag  så nu skulle jag kunna klara mig utan att jobba. känns riktigt bra, har inte varit så sugen på att jobba. fast nu är jag lite sugen på att lämna australien (som har inte direkt imponerat på mig alls hittills) och ta asien eller nåt annat ställe :) vi får se vi får se..

det är varmt idag! låg på stranden i 2 timmar efter att jag vinkat av Peter. nu är jag helt förstörd.
huvudvärk och svetten bara rinner.

vi hörs!

tiden rinner iväg..

hej mina sköna!

tiden bara rinner iväg, och jag hade inte ens en aning om att jag redan varit här i 4 veckor!
man har noll koll på vilken dag eller datum det är. men det behöver man ju egentligen inte veta.

I tisdags tog jag min första surflektion. hur svårt som helst! men det va kul! trots att hela kroppen värkte efterråt. men kom iaf upp på brädan några gånger, så helt kass var jag inte. men det är bara försöka igen o igen.
På tisdagskvällen kom Peter hit :) så nu ska vi vara här i Agnes tills måndag. sen åker vi åt olika håll igen.
men nu ska vi ta vara på dagarna tillsammans!

hörs snart! nu ska vi käka burgare här på hostlet.

hatt på!

bästa köpet! mycket bra att ha här i den starka solen !

beautiful days down under.

Två riktigt fina dagar har vi haft nu. inte ett moln! jätte varmt och skönt! :)
låg på stranden både igår och idag i flera timmar. och smörjt in mig som skjutton
med solskydd, men det hjölper ju inte. brända upp hela min baksidan igår. men idag
tror jag att jag klarat mig rätt bra.
imorse i två timmar puttsade jag och oskar (svensk kille som jobbar här med hans tre polers) alla fönster på
hela hostlet. och för det så får jag bo här gratis. ska jobba imorgon också så slipper jag betala. ganska så bra!
även fast det bara är skitgöra. men vad gör två timmars arbete?!
IMORGON kommer Peter!!! whohoo äntligen. som jag väntat !
har fått byta rum nu också. så slipper sova själv. delar med 3 tyskar och en finsk för tillfället :)

bilder från min promenad igår kväll.

hörs säkert imorgon igen!

ny email !

äntligen har jag fixat mig en ny email adress. den andra var det nån som förstört för mig.
så ni som vill maila mig, [email protected]

ciao!

vaaaaaaaaaaaaarmt!

är så trött så trött. hårt att absolut inte göra någonting om dagarna.
kvavt och varmt är det också! tog en promenad imorse men gudars va varmt det var!
gick en sväng till stranden, men solen tittade knappt fram så gick och handlade mig lite mat istället.
nu har jag precis vaknat efter nån timmes sömn.
so far går min första ensamma dag helt ok. börjar tröttna lite på det här stället. vill ha hit Peter nu nu nu!!
får se om det blir nog mer livat på hostlet ikväll, det är ju trots allt fredag :)

en varm elin

gårdagsbilder.

vårat rum! tv, dubbelsäng och eget badrum :)

mataffären.

min bok som jag läser just nu.

all alone..

nu har tjejerna åkt vidare till rockhampton, ca 3h norrut. och kvar är jag. ensam. det är tyst i rummet.
så mycket space. Men har fått en ny tysk in hit. hon verkar hur tråååkig som helst! men som tur är har jag fortfarande dubbelsängen! :=) en helg helt med mig själv. kanske kan behövas efter några veckor med en massa folk! får se om Peter dykter upp antingen söndag eller måndag. gör han inte det så drar jag norrut..whitsunday islands är nästa stopp efter det här! åka ut och segla runt bland paradisöar i några dagar. hur härligt låter inte det?!
Idag har jag och eveline legat på stranden medans lisa tog surflektioner. annars har det inte hänt så mycket. läst mycket har jag gjort. snart klar nästa bok som jag började läsa bara för några dagar sen.
 nu lite poker med svenska boys här på hostlet!

Kramar

Sol!

Finally! idag har vi haft sol största delen av dagen. men nu är det lite mulet igen, men
det gör inte så mycket. han med några timmar på stranden förut. så är lite småbränd nu :)
inget bad blev det. vattnet kryllar av äckliga blåa maneter som inte är sådär jätte sköna att bränna sig
på.
ikväll ska vi laga pasta och tomatsås. en snabb och billig grej som dom flesta lagar här.
nu duschen!

Agnes Water!

Vi hyrde cyklar i hervey bay. och ja det är faktiskt lag på cykelhjälm här
så om man inte vill ha massa böter är det bara att ha på sig den och se glad ut :)

grand angus på donkan, en riktig höjdare!

på promenad i hervey, innan regnet öste ner på oss!

stannade några timmar i Bundaberg. tanken var att stanna där en natt men
när vi klev av bussen så ångrade vi oss. så det var bara tt boka nästa buss mot
Agnes Water.

Nu är vi iaf i Agnes Water. ett litet ställe med cirkus 3000 invånare.
hoppas på bättre väder imorgon. så man kanske kan ta en surf lektion :)
här finns australiens billigaste surflektioner! så det är ju nästan ett måste!

Kram på er!

whale watching!

vädret här i harvey bay är inget att hurra för just nu. regn o regn o regn!
men vi tog oss iaf ut på en liten valrunda runt Fraser Island. blåsigt och kallt, och inga valar till en början.
men sen så, kom dom rackarna fram! sa himla coola djur! hade hoppats på att få se en storfet haj också men det fick jag inte. runt fraser island kryllar det av hajar. så är man på ön är det badförbud!

ha en skön lördag. min börjar lida mot sitt slut. imorgon ska vi kaaanske hyra cyklar! :=)
Kraamar

harvey bay!

Tillbaka fran Fraser Island efter 3 grymma dagar! vadret har varit perfekt, har fatt se otroligt fina sjoar, massa dingos, en haj och valar, druckit billigt vin och sovit pa marken. men det har varit skit bra! harliga manniskor har jag haft med i min grupp. och kort bil pa fel sida har jag ocksa gjort! far nog ta och beratta om allt i ett senare inlagg. med lite bilder ocksa!

nu ar jag iaf i harvey bay med en tysk och en hollandare. stannar har i 2 natter sen far vi se.
hoppas hoppas jag far traffa Peter nasta vecka som kommer ha lite ledigt fran baten. dom har fortfarande
inte lamnat hamnen i Brisbane. dom jobbar sten hart nu for att fa allt klart for segling. sen lediga en vecka innan avgang. sa forhoppningsvis kommer han upp hit! :)

imorgon ska vi ut med bat och kolla pa valar! hoppas man far se nagra pa riktigt nara hall!

nu rinner snart tiden ut !

hoppas ni har det bra darhemma, och kommentera mer! det gillar vi (:

saknar

nu har jag varit fran peter i 5h och jag saknar han hur mycket som helst!
kanner mig for tillfallet ensamast pa jorden!
Ar i rainbow beach, varldens minsta hala. det ar ingen sol sa finns inte sa mycket att gora.

bilder kommer senare, nar jag har internet pa min dator. kan droja.

saknar er!

rainbow beach

enligt min mor har inte bloggen fungerat? hoppas den gör det nu!
imorgon drar jag och en tysk tjej till rainbow beach (3h norrut), sen på tisdag till Fraser Island två nätter.
köpte ett paket idag, så massa skoj ingår! Peter och Jonas åker tillbaka till brisbane imorgon för båten.
kommer såklart bli sjukt jobbigt! men jag har massa framför mig nu sen ska jag se till att åka till NZ i november.

så så ligger läget till.
hörs snart!

bytt hostel!

vi tvingades byta hostel här i Noosa för det andra vart fullbokat, och eftersom vi inte var så smarta att förlänga boendet tidigare så fick det bli såhär. vi saknar våran flashpackers! nu kommer man jämföra alla hostlen med det där! inte bra. för det var verkligen top notch!
men men, inget att hänga läpp för!

idag har vi faktiskt legat lite på stranden och badat! inte så länge för magarna kurrade och vi var tvungna att checka in på hostlet. men lite färg börjar vi allt få! och solbrännan från förrgår börjar lägga sig.

har tvärr inga bilder att komma med idag! maybe later