solbrända!

det blev en tidig morgon imorse. redan kl 8 gick vi upp för att få gratis frukost här på hostlet.
sen segade vi lite i sängarna innan promenadskorna åkte på! va tängt att vi skulle runt i naturreservaten som ligger häromkting,  men väl nere vid stranden tittade solen fram. så kläderna åkte av och jag och Peter hoppa ner havet! jonas är en badkruka så peter och jag lekte bland vågorna rätt länge. svalde alldeles för mycket saltvatten, men kul var det!
sen tog vi oss runt reservaten på dryga milen. såg både det ena och de andra.. och äntligen fick jag se min koala!
högt uppe i ett träd, så såg inte så jätte mycken men iallafall.. en val fick vi också se långt bort i horisonten.

ikväll har vi käkat massa pizza här på hostlet som dom beställt. varje onsdag har dom så, man betalar 8dollar, så får man käka hur mycket man vill. Wii har dom här också, så vi har tävlat i supermario (:

och så till rubriken.. det va ju ingen som tänkte på att vi skulle ha med eller på oss solskyddsfaktor idag, så vi har bränt upp oss ganska så mycket. har nog aldrig sett mitt ansikte såhär rött! solen tar mer än vad man tror.

flashpackers!

Är hostlet som vi bor i just nu. det absolut fräschaste hostlet jag har sett! och jag har sett en hel del.
tog cirkus 2,5h att åka buss från Brisbane till Noosa.
har kikat in beachen, och doppat tårna i havet! otroligt varmt! så imorgon kanske det blir ett dopp :)
nu ska jag fortsätta njuta va kvällen!
ciao!

imorgon drar vi vidare..

sista natten här i brisbane! imorgon drar jag och herrarna upp till Noosa, circus 14 mil norrut!
idag har det varit första dagen med ganska så fint väder. när solen väl var framme var det riktigt varmt o gött!
blev en del bilder idag på våran promenix ner till stan. dom kommer inom kort!

min mobil lär jag inte få tillbaka! ska köpa nån billig variant här med ett aussie nummer. sen får jag skaffa mig nåt fint när jag kommer hem igen. kanske kan slå till på en iphone (:

Kramar!

I Brisbane!

sitter på ett hostel här i Brisbane.
flygresan hit var otroligt lång! tog typ 24h tim Sydney. när jag landat där tog jag första bästa flyget till Brisbane.
väl här tog jag taxi in till stan för att möta upp Peter. och jo vad gör man inte, glömmer telefonen i taxin. smartskalle som man är.! så där stog jag, själv, mitt i Brisbane, mitt i natten. trött, hungrig..
men efter lite panik så fick jag syn på peter. weho!
efter första natten bytte vi hostel till ett som killarna redan sovit på innan.
så nu är vi inne på 3e dagen här. vädret är ingen höjdare. molningt, regn. ganska varmt dock.
har kollat in stan lite, annars har vi inte gjort så mycket. får se hur länge vi stannar här,beror lite
på när killarnas båt går.

här bor vi just nu!

Brisbane!

laga mat på hostlet sparar vi in en hel del pengar :)

Southbank

Hörs snart igen!

bara några timmar kvar..

Då var vi här då. snart dags att lämna allt här hemma för 6 månader down under.
måste säga att det känns riktigt gött! har jobbat min sista dag idag. ville för en gång skulle
att dagen skulle gå långsamt, men ack så fort den gick. redan kväll. har nästan packat ner allt
i ryggsäcken. halv 3 inatt kommer pappa och hämtar mig. kommer inte bli många timmars sömn dom kommande dygnen. men det är det värt!
Vi hörs i Australien!

/e

längtar så att det gör ont!

oherrejössen va tiden går fort! mycket ska göras på kort tid.
nu är det faktiskt bara 12 dagar kvar tills jag får sätta mig på det efterlängtade planet
som kommer ta mig till andra sidan av jorden. känns mycket bra må jag säga!
igår lämnade min favorit mig för australien.. mer en ett dygn nästan helt utan kontakt saknar jag
honom så mycket så jag vet inte vad jag ska ta mig till! så fort jag kommer till sydney ska jag skynda mig till brisbane och pussa på han innna han ger sig ut till sjöss i en månad!