bonde elin!



nu har jag latit er vanta alldeles for lange..

forra lordagen sa akte jag nagra timmars bussresa soder om Perth till ett litet stalle som heter Bridgetown.
val dar sa akte jag ut till en familj som bor pa en farm. med djur och massa barn.
har finns far, grisar, hons, hundar och lamor.. Jag hjalper mamman med att ta hand om ungarna. Pappan jobbar borta sa hon behover en hel del hjalp.. pa eftermiddagarna/kvallarna nar hettan borjar lagga sig (for det gar inte vara ute pa dagarna, alldeles for varmt!) sa gar jag ut och matar honsen, grisarna och vattnar tradgarden.
det ar i stort sett vad jag gor..hjalper till med lite smatt och gott i hushallet. enkelt. och for det far jag bo har gratis och ata! mycket bra. spenderar inte en krona.. sa har ska jag stanna till pa fredag sen aker jag tillbaka till Perth.
igar hade vi over 40 grader! helt sjukt varmt var det.. och fuktigt. det vantas askvader.
familjen har akt bort nagra dagar sa jag ar har ute sjalv. lite laskigt. men skont! ar radd for att farliga ormar och spindlar ska ta sig in i huset! finns en hel del farliga saker har ute!

har inte tagit nagra bilder har ute an, men ska gora det! sa det kommer :)




Kommentarer
Postat av: Emelie

ÅH! snutte.. äntligen en uppdatering!!! PUSSSSS

2011-01-23 @ 11:26:25
URL: http://emeliedahlin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0