sunshine in california


Underbara dag och underbara väder! Kan ju inte bli så mycket bättre. Ibland när jag går utanför dörren kan jag inte förstå att jag verkligen bor här! Det här är mitt hem och har vart det i över sju månader nu, och jag fullkomligt älskar det! Ibland känns det som om man är på semester, men ikke, jag bor här :) Så imorse eller runt lunch så lånade jag min värdmammas cykel och trampade iväg uppför backarn och mot mat affären. När jag kom fram var jag helt slut. Jag är verkligen inte van att cykla längre. Jag har blivit en riktig lat amerikan som tar bilen till alla ställen, även fast man bara ska runt knuten. Det kan ju vara lite därför jag har gått upp mina 10 kg, men det ska det bli ändring på nu för jag ska sluta åka bil och börja cykla! Det är ju bra för miljön också om vi ska tänka på den. Köpte mig en sallad och grillad kyckling och sen vidare ner till stranden. Låg där och pressande i två timmar sen orkade jag inte mer + att jag inte gillar just den stranden för den kryllar av äckliga små flugor som springer runt på än. Då kan man inte riktigt ligga där och slappna av utan ligger där helt spänd och försöker förgäves slå bort alla flugor. Så jag åkte hem och fräschade till mig lite och cyklade vidare ner på stan. Köpe tre nicke nyfiken böcker till Asher som fyller snart, och han fullkomligt älskar dom så han blir nog glad. Strosade runt lite, köpte ingenting till mig själv för jag försöker verkligen hålla i pengarna så jag har lite  tills mamma kommer. Vilket är NÄSTA fredag! Can´t believe it! Känns helt overkligt, efter 220 dagar ifrån varandra ska vi äntligen få krama om varandra och umgås i 2,5 vecka. Sen kommer det bli jätte sorligt när hon åker igen, men det är en annan femma. Min värdfamilj har gett mig semester en vecka, har egentligen ingen kvar men dom är snälla. Så då ska mammsen och jag ut på äventyr.
Så när jag var klar på stan köpte jag mig en kaffemocha på Starbucks och satte mig på stranden och bara njöt.
Cyklade sen hemmåt och nu ligger jag här i min säng och funderar på om jag ska orka ta mig till gymmet. Jooo klart jag gör, här ska vi inte vara lata! Så så får det bli.
På återseende!


för lite extra hjälp på traven :)    


Kommentarer
Postat av: Lina

kul att du också har skaffat dig en blogg! :) jag kommer nog följa den här lite mer än resdagboken... Låter härligt där borta i SB! och helt great att mamsen din kommer snart! :D Hoppas verkligen att vi kommer ses någe mer innan vi båda ska hem! vore kul o komma tillbaka till SB en gång till o se det lite varmare vädret. Skulle också va kul om du ville komma hit o hälsa på:)

ha det bäst! kramar

2009-03-26 @ 04:52:21
URL: http://thekalas.blogspot.com
Postat av: Lina

kul att du också har skaffat dig en blogg! :) jag kommer nog följa den här lite mer än resdagboken... Låter härligt där borta i SB! och helt great att mamsen din kommer snart! :D Hoppas verkligen att vi kommer ses någe mer innan vi båda ska hem! vore kul o komma tillbaka till SB en gång till o se det lite varmare vädret. Skulle också va kul om du ville komma hit o hälsa på:)

ha det bäst! kramar

2009-03-26 @ 04:54:12
URL: http://thekalas.blogspot.com
Postat av: Emelie

wiiiiie! vad glad jag blir :) för jag gillar inte resedagboken så de är bättre om jag får läsa din blogg ist ;) japp snart kommer ett brev! wiie! PUSS

2009-03-26 @ 09:36:53
URL: http://empapuss.blogg.se/
Postat av: Moa

Braa att du skaffat en blogg :) nu ska jag följa flitigt, är så nyfiken på att bli aupair i USA jag med nästa år, ska på något möte snart. hoppas du mår bra gumman! Kramar

2009-03-29 @ 09:53:11
URL: http://majaom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0