På motellet i Phoenix, AZ


Ny stad, ny stat. Ligger på ett motell i Phoenix Arizona just nu efter en hel dag i bilen. Efter frukosten i San Diego körde vi ut i ingenstans. Öken öken överallt. Men massa olika öknar för landskapen ändrade på sig hela tiden, lite spännande sådär.. Sen när vi kom till gränsen till Arizona stannade vi till och käkade lunch. Gick ur bilen och möttes av värsta kvava värmen! puh, men det klagar vi inte på för det va rätt skönt! Efter lunchen fick mamma köra lite, så äntligen fick jag vila. annars så är det jag som kör som vet hur det går till här i staterna, mamma är mest rädd! :P Åkte längst den mexicanska gränsen, och vart stoppade av tullen. Även fast vägen inte gick in till mexico. Snubben frågade om vi hade pass med oss, men det hade jag inte ens tänkt tanken att jag skulle ha med mig. Då vart man lite rädd, skulle man inte få åka vidare eller vadå?! Hursomhelst sa han bara att jag måste ha med det nästa gång. Halv vägs tills Phoenix la våran gps av, väldigt spännande. Men vi hittade motellet rätt bra. Åkte ner till downtown som också gick bra, det är i stort sätt bara att följa höghusen, försökte hitta lite shopping där men det gjorde vi inte. En gubbe visade oss till ett annat ställe långt från downtown där det fanns mall och massa annat. Det gick väl inte lika bra. Virrade runt i 2 timmar innan vi kom fram. Men mallet vi hittade va hur stort som helst. Dock inga roliga affärer. Gick runt lite, åt sallad och åkte tillbaka till motellet. Ingen vidare värst stad det här så vi drar vidare imorgonbitti. Bokade precis ett annat motell i Flagstaff, ca 2 tim norrut. Sen onsdag får jag äntligen se Grand Canyon. Woho!


  

  

Kommentarer
Postat av: Patricia

Är så avis på dig som får ha värme och allt! Här borta är det 39F, så kanske 5C och regnar som bara den!! Inte rättvist någonstans ;)

Ha kul nu :D

2009-04-14 @ 19:31:56
URL: http://ciinderellla.blogg.se/
Postat av: Emelie

Härligt att läsa dina inlägg! 30 grader låter ju inte så pjåkigt ;) haha! Själv ska man till Kläppen, snön och allt som hör därtill på torsdag hiihi! Ska bli kul! Vill seee mer bilder de är så fina! :D take care gumman, Pusskram!!!!!

2009-04-14 @ 22:38:47
URL: http://salomonssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0